Mycí,mazací přípravky
Kartáče
Je dobré koupit si celou sadu kartáčů různých tvarů a velikostí včetně houby ,ale úplně postačí starý smetáček a houba na tabuli .
Mytí
Rozpuštěč bláta:Přípravek ,který se nastříká na no celé kolo,především na záblácené části.Po přibližně 1 až dvou minutách (podle přípravku)stačí pouze opláchnout vodou z hadice a všechno bláto se smije.
Šampón:K nanášení šámpónu na bike je nejlepší stará štětka na malování nebo smetáček z uklídové soupravy ;-).Pořídně bike našamponujte..nešetřete.Z vlastní zkušenosti míchám šampón s vodou v poměru 1:3(šampón:voda).Jednak kvůli uspóře mycího prostředku a také kvůli tomu že zředěný sampón tvorí lepší pěnu.Výběr šampónu také nepodceňujte.Šampón ma být na pocit mezi prsty trochu jako olej aby chránil komponenty před korozí.
Závěrečný leštič:Obvykle se prodává v plechovkách jako sprej s nápisem ,,Bike Polish".chrání všechny části.Jak lak před nežádoucími účinky ostrého sluníčka tak i kožené a plastové části pře zpuchřením...přesto ale na kožené části(sedlo popř.gripy) doporučuji bezbarvou leštěnku na obuv.Jako leštidlo na rám a ost. části postačí také silikonový sprej ,ale ten bych nedoporučil na sedlo neboť má lubrikační účinky a klouzali by ste se na sedle :-D.
Mazání
Multifunkční olej:Snad nejdůležitější lubrikant v celém arsenálu olejů.Používá se jak na namazání řetězu tak i k namázání přehazovačky .Dále se využívá i k namázání části jako ochrana proti vodě ..neboť jak je již známo olej odpuzuje vodu.
Vazelína:Vazelína se dělí podle toho k čemu je určena např.hl.složení,pístnice ve vidlici(píst uvnitř !! ne vnější kluzáky!!) atd..Ovšem pro klasickou údržbu kola úplně postačí univerzální cyklistická vazelína.Pro určení kvality se dobrá vazelína pozná že lepí mezi prsty ale nedělá provazy(vlákna) pouze drobné špičičky.Nesmí téct !!
Silikonový olej(spray):Jak sem se již dříve zmínil dá se použít k ochrané různých komponentů na kole.Hlavní využítí je především mazání vidlice>bufer neboť na tyto části působí silikonový olej blahodárně.Dále se s ním mazají nachýlnější části na kole neboť není tak agresivní k povrchu jako multifunkční oleje.
Silikonová vazelína:Vazelína bílé barvy ,která se využívá především k mazání bufer na vidlici.
Olej na řetěz:Hned na začátku jsme psal že řetěz se maže multifunkčním olejem ,ten sice úplně postačí ale mazání bude čatější než při použití olejů přímo na řetěz.Tyto oleje se dělí podle podmínek ve ,kterých momentápně jezdíte.
Normal-Jízda převážne v jarním,letním počasí.
Extrem-Podzimní,zimní počasí.Určen i do mrazů ,neboť netuhne.Obvykle do -15°C.
Olej do vidlic a tlumičů:Jak již název napovídá jedná se o olej do vidlic které mají olejovou lázeň=dnes většina.Pokud jste ale pouze rekreační jezdec je toto mazivo zbytečné.Raději dejte vidlici do servisu ;-).
Brzdová kapalina:Olej,který vám koluje pod rukama v hadičkách od brzd (pokud máte hydraulické diskové brzdy ;-) Dělí se na dva typy a to normální(dnes se již skoro nevyužívá) a organický(90% systémů). Není nutné ho často měnit ,a pokud je to už nutné tak se do toho pusťte pouze pokud víte co děláte. Naplnit a odvzdušnit celý systém není hračka.
Anti-mazání
Odmašťovač:Také se někdy jmenuje čistič brzd.Využívá pro čištění kotoučů brzd a celkově pro odmaštění komponentů nebo částí kola.